רושם ראשוני בעסקים – למה זה טוב ואיך עושים את זה נכון

  • בית
  • רושם ראשוני בעסקים – למה זה טוב ואיך עושים את זה נכון
image

הידעת?

רושם ראשוני מושפע ב-93% מאיך שאנחנו אומרים/ נראים/ מתלבשים/ משדרים ואפילו עוצמת הקול בה אנחנו מדברים.

רק 7% מושפע ממה שאנחנו אומרים.

אומרים שאין הזדמנות שניה ליצור רושם ראשוני. וזה נכון.

בכל פעם שאדם נפגש עם אדם חדש נוצר רושם ראשוני, לכן כאשר אנחנו נפגשים עם לקוח פוטנציאלי ועלינו לשווק ולמכור את השירות או את המוצר שלנו, הרושם הראשוני משחק תפקיד חשוב מאוד להמשכיות העסקה.

חשוב לזכור, כאשר אתם מוכרים מוצר או שירות אתם קודם כל מוכרים את עצמכם.

רושם ראשוני משקף את הדמות של מי שמבקש ליצור אותו – אם תציגו את עצמכם במיטבכם, את הדמות שאתם רוצים להעביר – סמכותי, מקצועי ואמין (למשל) פירוש הדבר שהשארתם את הרושם הנכון מבחינתכם.

אז מה חשוב לדעת?

  • התאם את סגנון הופעתך ואת המשרד שלך לסוג המפגש וסוג הלקוח עימו אתה נפגש- לא רק חשוב להתלבש בצורה המשדרת את הדמות אותה נרצה לשדר (למשל עו”ד ילבש חליפה מחויטת ואילו גרפיקאי יתלבש בצורה צבעונית ויצירתית) אלא גם חשוב להקפיד על התאמה בין פריטים כמו: תיק, שעון, עט, נעליים, כסא ושולחן משרדי, אבזור מטבחון המשרדי וכו”’.
  • לפני הכניסה למפגש ראשוני, הכנס למצב רוח טוב ורגוע- חלק גדול מהרושם הראשוני שתעשה הינו אינטואיטיבי ונשען על קריאת שפת גוף. חייכו, נשמו עמוק, שדרו אנרגיה וביטחון עצמי. שדרו סקס אפיל.
  • חשיפה עצמית ודינמיקה שיחה – חשוב מאוד, במיוחד בשיחה הראשונה, לדבר ולספר מעט על עצמך ועל העולם הסובב סביבכם – כך אתם מעניקים את הסגולה של הידע, מצטיירים כמסקרנים ומעורבים. נסו למצוא תחומי עניין משותפים עם הלקוח ואל תפחדו להביע חוסר ידע לגבי נושא מסוים ולבקש הבהרות מהאדם שעומד מולך – הביעו סקרנות במי שעומד מולכם! אנשים אוהבים לדבר על עצמן ועל נושא שמעניין אותם.
  • התמקדו באדם שעומד מולכם – הקפידו להביט ללקוח “בלבן של העיניים”- זה משדר אסרטיביות, נחישות וביטחון עצמי. נסו לקרוא, לפענח ולהשתלב תוך שניות בסלנג או בסגנון של האדם שעומד מולך בלי לאבד את “האני” שלכם. תרגישו בנוח – הורידו את הז’קט, בקשו משהו לשתות, תרגישו בבית. ואל תחששו לשלוח יד ללחיצה- אסרטיבית מספיק ונעימה.
  • מתג את עצמך – אנשים אוהבים להרגיש מיוחדים, לכן יצירת רושם שאתם עסוקים, עמוסים, עובדים ומפנים את הזמן לפגישה – מראה לאדם מולך שאתה מקצועי מספיק ונחשק מספיק שגם הוא ירצה אותך. ניואנסים קטנים יכולים לגרום לשינוי גדול – נעליים מצוחצחות, ריח טוב, שעון יוקרתי, רכב נקי, משרד המשדר הצלחה ורושם ראשוני שיעשה את העבודה בשבילך.
    החוש הדומיננטי ביותר אצל האדם הוא הראייה. המוח מעבד בשבריר שניה את המידע שמגיע אליו דרך העיניים ומייצר משמעות.

אחת מהדרכים הקיימות כיום ליצור רושם ראשוני טוב בעסקים קטנים או בעסקים שנמצאים ממש לפני פריצת הדרך הגדולה, הינה השכרת משרד בחלל עבודה שיתופי.

חללי העבודה הקיימים ברחבי הארץ מציעים טרקלין כניסה מאובזר ומעוצב. תוכלו למצוא חללים המעוצבים לפי קונספט של העסקים היושבים במתחם. כמו כן המשרדים האישיים שמאובזרים בריהוט יוקרתי יתנו את הרושם הראשוני הרצוי כאשר לקוח שלכם או משקיע שתרצו לגייס יקבל כאשר יכנס למשרד.

חללי העבודה  יתאימו בעיקר לאנשים שנהנים מאווירה של יצירה משותפת, שאוהבים וזקוקים למסגרת, שעות עבודה קבועות אך גמישות, ללא הפיתויים הסביבתיים והכי חשוב לאנשים שהנטוורקינג והפרייה שנוצרת שעובדים חלק מקהילה הוא חשוב להם ולעסק שלהם.

להיות בלי ולהרגיש עם!

אל תזלזלו בערכו של הרושם הראשוני מול הלקוח. הרבה פעמים אתה יכול להיות מאוד מקצועי ובאמת לתת ערך מוסף ללקוח שמולך אך בגלל הרושם הראשוני שיצרת, לא תסגור את העסקה.

“הסוד האמיתי של כוח הוא מודעות להכל” (צ’רלס האנל)

אנחנו נדע לתפור עבורך את החליפה הכי מתאימה לרושם הראשוני שאתה צריך!

 

Share on Facebook